مقایسه آجر سفال فومدار با آجر سفال ساده

در مقایسه تاثیر سفال عایق دار با بدون عایق:

آیا در عایق بودن دیوارهای بیرونی ساختمانها،  تفاوتی بین سفال فوم دار و بدون فوم وجود دارد؟

عایقکاری نقش بسیار مهمی در گرم نگه داشتن ساختمان در فصل زمستان و خنک نگه داشتن آن در فصل تابستان دارد. به کمک عایقکاری میتوان یک خانه را در زمستان 5 درجه گرمتر و در تابستان 10 درجه خنکتر نگه داشت. به این ترتیب علاوه بر کم شدن مصرف انرژی، از آلودگی محیط زیست نیز کاسته میشود و منابع انرژی برای استفاده آیندگان حفظ می گردد . فاکتور مهم در انتخاب عایقها، میزان مقاومت حرارتی آنها است. هر قدر این مقاومت بالاتر باشد، عایق حرارت را کمتر از خود عبور می دهد و صرفه جویی ای که به همراه دارد افزایش می یابد. پس به جای ضخامت عایقها، باید مقاومت حرارتی آنها با هم مقایسه شود. عایق های گوناگون با مقاومتهای حرارتی برابر، از نظر میزان صرفه جویی در انرژی همانند هستند و تنها اختلاف آنها در قیمت و محل کاربرد است.

آجر سفال فومدار

آجر سفال فومدار

آجر سفال فومدار،سفال فومدار،آجر سفال فوم دار

عایقها دو گروه اصلی دارند که روش کار آنها کاملا متفاوت است:

1- عایق هایی که در ساختار آنها حبابهای هوا وجود دارد و باعث کاهش هدایت حرارت میشوند.

2- عایق هایی که حرارت را بازمی تابانند. پشت این عایقها باید حدود 20 میلیمتر فاصله هوایی تعبیه شود.

سقف و کف ساختمانهای موجود را میتوان به راحتی عایقکاری کرد. در صورت وجود جا، دیوارهای خارجی را نیز میتوان عایق نمود.بر اساس مقررات ملی ساختمان، تمامی ساختمانهایی که ساخته میشوند باید به اندازه کافی عایقکاری شوند. میزان عایق مورد نیاز نیز در همین مقررات تعیین شده است.

حال سوال اینجاست که جهت عایق نمودن دیواره های بیرونی ساختمانها بهترین عایق چیست؟

در شرایطی خاص، اگر بتوان هوا را حدفاصل دو جداره مجزا از هم قرار داد، خود هوا می تواند بهترین عایق صوتی و حرارتی در ساختمانها باشد. در دیوارهای سفالی، خود آجر سفال دارای شبکه هایی است که از آن شبکه ها هوا در جریان است. هنگامی که این سفالها پشت سر هم قرار می گیرند، و دیوار بالا می رود این شیارها مقابل همدیگر قرار گرفته و حالتی از خلاء را ما بین دیوار به وجود خواهند آورد، که این خلاء خود بهترین عایق خواهد بود. در طرح های پیشنهادی بعضا گفته می شود که اگر داخل سفال را از یونالیت پر کنیم و اصطلاحا از آجر سفال عایق دار استفاده نماییم، آن دیوار از عایق بهتری نسبت به وضعیت قبل داراست. اما آیا این حرف می تواند مبنای علمی و مطالعاتی داشته باشد؟؟؟

خیر . مطالعات نشان می دهد فوم داخل آجر سفال فومدار هیچ تغییری در وضعیت عایق بودن آن ایجاد نمی کند. چون همانند شیشه های دوجداره این هوایی که مابین شیارهای سفال وجود دارد خود یک حالت خلاء را در دیوار ایجاد کرده و دیگر نیازی نیست که در داخل این خلاء ما از جسم خارجی دیگری استفاده نماییم. در بهترین وضعیت اگر ما بخواهیم که دیواری عایقتر داشته باشیم بایستی که از یک عایق سرتاسری بر روی کل دیوار استفاده نمود تا تمام فاصله های طولی و عرضی حد  فاصل دو سفال پر شود. پس در عایق نبودن برخی از دیوارها، مشکل در داخل یک آجر سفال نیست که بخواهیم از فوم در داخل آن استفاده کنیم، بلکه مشکل در فاصله بین دو سفال است که در حالت ایده آل می توان پس از کل دیوار چینی از یک لایه عایق کلی بر روی آن استفاده نمود.

نتیجه گیری:

در نظر داشته باشید آجر سفال فومدار،آجر سفال فوم دار و یا آجر سفال عایقدار فقط در مناطق سردسیر و گرمسیر قابل استفاده می باشد.زیرا بهترین متریالی است که موجب میشود جلوی هر گونه حرارت و یا سرما را برای ورود به ساختمان بگیرد.

مقایسه آجر سفال فومدار با آجر سفال ساده


برای کسب اطلاعات بیستر برای خرید آجر سفال فومدار با کارشناسان واحد فروش کارخانه آجر سفال توحید اصفهان تماس حاصل فرمایید تا دقیقا اطلاعات فنی آجر را در اختیار شما خریدار محترم قرار دهد.

کارخانه آجر سفال توحید اصفهان: 09139750198 – 09134055216 – 09134585427