معرفی انواع آجرلفتون

معرفی انواع آجرلفتون گروه صنعتی و تولیدی آجر سفال توحید اصفهان

معرفی انواع آجر لفتون

معرفی انواع آجر لفتون

 

معرفی انواع آجرلفتون  یا آجر ده سوراخ

آجر ده سوراخ نام متریالی است که بر روی سطح آن ده عدد سوراخ مشاهده می شود. گفتنی است که این سوراخ ها به میزان 1.5 الی 2.5 سانتی متر قطر دارند.

آجر نما نام دیگر آجر ده سوراخ است. گفتنی است که به دلیل برخورداری از نمای شکیل از این آجر برای ساخت دیوارهای مختلف از جمله دیوار خانه، دیوار سوله، دیوار ساختمان صنعتی و… استفاده می کنند.

این نوع آجر کاربردها و مزایای فراوانی دارد. به همین دلیل در این مقاله از آجر ده سوراخ بیشتر خواهیم گفت. همراه ما باشید.

 

آجر ده سوراخ، کیفیت و معرفی انواع آجرلفتون، مزایا، قیمت

وجود ده عدد سوراخ بر سطح مهمترین شاخصه آجر ده سوراخ است. این مهم بی دلیل نیست و گفته می شود که کاهش مصرف آب به اندازه 25 الی 30 درصد از جمله مهمترین دلایل وجود سوراخ بر روی آجر لفتون می باشد.

آجر لفتون

آجر لفتون

مواد تشکیل دهنده ی آجر ده سوراخ(معرفی انواع آجرلفتون)

در تهیه آجر ده سوراخ از متریالی چون خاک رس، خاک شیل و خاک نسوز استفاده می کنند. با این حال باید گفت که خاک رس اصلی ترین متریال در ساخت آجر لفتون به حساب می آید. در سوی دیگر نیز ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هر چه میزان خاک شیل و خاک نسوز در آجر بیشتر باشد به همان میزان آجر گران تر خواهد بود.

معرفی انواع آجرلفتون

نحوه تولید آجر ده سوراخ(معرفی انواع آجرلفتون)

این آجر را به شیوه سه طرف نما و چهار طرف نما می سازند. از اینرو این آیتم مناسب ساخت دیوارهای روکار می باشد. گفتنی است که پس از ساخت دیوار روکار دیگر نیازی به نماکاری نیست چون آجر لفتون به خودی خود آجر نما است.

آجر ده سوراخ چه ویژگی هایی دارد؟(معرفی انواع آجرلفتون)

  • این نوع آجر از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

  • آجر ده سوراخ از مقاومت خوبی در برابر یخ زدگی برخوردار است.

  • میزان جذب آب آجر لفتون استاندارد است. گفتنی است که این مقدار 8 الی 20 درصد وزن آجر می باشد.

  • آجر ده سوراخ از تراکم مولکولی خوبی برخوردار است. و دانه بندی مناسب دلیل این امر می باشد.

  • قیمت مناسب از دیگر مزایای مهم این نوع آجر است.

  • این نوع آجر از رنگ کاملا طبیعی بهره مند است و رنگ آن در برابر اشعه خورشید تغییر نمی کند.

  • آجر ده سوراخ از مقاومت خوبی در برابر آتش سوزی برخوردار است و دلیل آن سنگ کائولینیت است که جزء اصلی ترین ترکیبات آجر لفتون می باشد.

تناژ رنگی آجر ده سوراخ:

آجر ده سوراخ که از خانواده آجر سفال اصفهان می باشد در طیف های مختلف رنگی تولید می شود. رنگ زرد، رنگ گلبهی، رنگ پرتقالی، رنگ قهوه ای و… از جمله مهمترین تنالیته های رنگی آجر لفتون هستند.

گفتنی است که آجر ده سوراخ از جمله مصالح ساختمانی است که در اکثر مصالح فروشی ها می توان آن را یافت. از اینرو رنگ های مختلف این آجر به راحتی دسترس خواهند بود. با این وجود رنگ زرد و رنگ قرمز  جزو پرکاربرد ترین ها هستند و افراد تمایل بیشتری به خرید آنها دارند. گفتنی است که قیمت ارزان تر این دو رنگ نیز دلیل مهم دیگری است که سبب می شود افراد نسبت به سایر رنگ ها از آن استفاده بیشتری کنند.

معرفی انواع آجرلفتون

وزن آجر لفتون یا آجر ده سوراخ چقدر است؟

در ابتدا باید گفت که کارخانه آجر سفال آجر لفتون و یا آجر ده سوراخ را در دو قالب بزرگ و کوچک تهیه می کند. این دو قالب علاوه بر ابعاد از وزن متفاوتی نیز برخوردار هستند.

کوچک ترین آجر ده سوراخ 5 سانتی متری است و معمولا 750 گرم وزن دارد. این نوع آجر را معمولا در بسته بندی های 14 الی 16 عددی به بازار ارائه می دهند.

نوع دیگری از آجر لفتون نیز وجود دارد که قالب آن 5.5 سانتی متر می باشد. این قالب بطور تقریبی 800 گرم وزن دارد. این نوع آجر هم بصورت بسته بندی و هم به صورت فله به بازار عرضه می شود.

آجر عراقی نیز نوع دیگری از آجر لفتون است. وزن این قبیل آجر تقریبا 1230 گرم می باشد. این گونه از آجر نیز در بسته بندی 14 الی 16 عددی به بازار عرضه می شود. گفتنی است که آجر عراقی را هم بصورت فله و هم بصورت بسته بندی به فروش می رسانند. اندازه این نوع آجر 21.5 در 10 در 5 می باشد. سایز این متریال بالا است و از آن معمولا برای ساخت سوله استفاده می شود.

به چه دلیل بر روی آجر لفتون ده عدد سوراخ وجود دارد؟

گفتنی است که سوراخ های موجود بر روی آجر باعث می شوند تا میلگرد در آجر قفل شود. این مهم به مقاومت آجر در برابر زلزله کمک ویژه ای می کند.

معرفی انواع آجرلفتون

معرفی انواع آجرلفتون

معرفی انواع آجرلفتون

معرفی انواع آجرلفتون

معرفی انواع آجرلفتون

معرفی انواع آجرلفتون

معرفی انواع آجرلفتون