آجر دکوراتیو چیست؟ مزایا، کاربردها و ایده‌هایی برای دکوراسیون

آجر دکوراتیو به عنوان یکی از آجرهای مدرن و پرطرفدار شناخته می‌شود که امروزه کاربرد فراوانی در طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی دارد. این آجرها برخلاف آجرهای معمولی، از خاک رس ساخته نمی‌شوند. بلکه در ترکیبات خود نوعی مواد نانو پلیمری دارند.

آجرهای دکوراتیو ساختاری متفاوت از سایر آجرها دارند. به این ترتیب مواد اولیه‌ای که در آن وجود دارد، مانع از ایجاد شوره و تشکیل قارچ روی آجر می‌شوند. این آجرها از مقاومت مکانیکی بالا و نفوذپذیری پایین برخوردار هستند و در پوشش‌های رنگی و غیر رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از آنجا که قیمت آجر دکوراتیو در مقایسه با برخی از تجهیزات دکوراسیون بسیار مناسب است، کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی و بیرونی منازل، رستوران‌ها، کافی‌ شاپ‌ها و غیره دارند. چنانچه قصد دارید از این آجر برای دکوراسیون منزل یا محل کار خود استفاده کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

حتما بخوانید:آجر سفال اصفهان

کاربردهای آجر دکوراتیو

همانگونه که از نام آجر دکوراتیو پیداست، غالبا در دکوراسیون داخلی و بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که به سبک مینیمال و کلاسیک علاقمند هستند، در فضای داخلی منزل و یا محل کار خود از این آجرها استفاده زیادی می‌کنند. این آجرها را روی دیوار نصب می‌کنند و در واقع به عنوان پوششی برای دیوارها به شمار می‌رود. در ادامه بیشتر به کاربردهای این آجر اشاره می‌کنیم:

کاربرد آجر دکوراتیو

کاربرد آجر دکوراتیو

آجر دکوراتیو در دکوراسیون داخلی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها

طراحان دکوراسیون از آجر دکوراتیو به منظور دیزاین و زیباسازی فضای داخلی رستوران و کافی‌شاپ‌ها استفاده می‌کنند. به کار بردن این آجرها در دکوراسیون، زیبایی چشم‌گیری به فضا می‌بخشد. آجرهای دکوراتیو در سبک‌های گوناگون و با توجه به سلیقه مشتریان تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

آجر دکوراتیو در پنل دیواری

آجرهای دکوراتیو که به عنوان پنل دیواری استفاده می‌شوند، از فرآیند نصب و اجرای راحتی برخوردار هستند. این آجرها در نقش‌ها و طرح‌های گوناگونی در بازار قابل مشاهده هستند و خریداران می‌توانند با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از مناسب‌ترین مدل‌ها را انتخاب و نصب کنند.

استفاده در پذیرایی منازل

در صورتی که پذیرایی منزل شما کوچک است، می‌توانید از آجر دکوراتیو استفاده کنید. این آجرها علاوه بر ایجاد دکوراسیون خاص و چشم‌نواز در منزل، آن را بزرگ‌تر و دلبازتر جلوه می‌دهند.

استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی

از آنجا که آجر دکوراتیو از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است، علاوه بر نمای داخلی ساختمان‌ها، در نمای بیرونی نیز کاربرد دارد. این آجرها در برابر سرما، گرما، رطوبت و بارندگی مقاومت خوبی دارند و قدرت جذب و نفوذ در آن‌ها بسیار کم است.

مزایای آجر دکوراتیو

مزایای آجر دکوراتیو

آجر دکوراتیو در محیط‌های اداری

با توجه به اینکه آجرهای دکوراتیو از نظر ظاهری بسیار چشم‌نواز و جذاب هستند، در محیط‌های اداری نیز کاربرد زیادی دارند. طول عمر بالای این آجرها و دیر کثیف شدن آن‌ها، باعث شده که در مکان‌های اداری بیشترین استفاده را داشته باشند.

استفاده برای دکوراسیون شومینه

از آنجا که شومینه و دیزاین آن در زیباتر به نظر رسیدن فضا کمک زیادی می‌کند، بنابراین از آجرهای دکوراتیو به منظور جلوه بیشتر دکوراسیون بهره می‌برند. استفاده از این آجرها در اطراف شومینه می‌تواند زیبایی خانه را دو چندان کند.

آجر دکوراتیو در آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است و زیبایی آن می‌تواند تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل داشته باشد. به این ترتیب لازم است از تجهیزاتی به منظور زیباتر جلوه کردن آن کمک گرفت. آجرهای دکوراتیو می‌توانند روی دیوارهای آشپزخانه به کار بروند.

رنگ و طرح آجرهای دکوراتیو در آشپزخانه را هماهنگ با رنگ کابینت‌ها و لوازم آشپزخانه انتخاب می‌کنند تا هارمونی در فضا ایجاد شود. با توجه به اینکه این آجرها در برابر گرما و جذب چربی مقاوم هستند، می‌توان آن‌ها را در اطراف اجاق گاز نیز مورد استفاده قرار داد. بنابراین برای دیزاین آشپزخانه، آجرهای دکوراتیو بهترین انتخاب هستند.

مزیت‌های استفاده از آجر دکوراتیو

از آنجا که شاید برخی افراد با آجر دکوراتیو آشنا نبوده و درباره استفاده از آن دچار ابهام شده باشند، می‌توانند با مطالعه مزیت‌های آن راجع به استفاده از آن مطمئن شوند. در این بخش به مزیت‌های این آجرها اشاره می‌کنیم.

  • آجرهای دکوراتیو از استحکام و مقاومت بالایی در برابر سرما، گرما، رطوبت، باران، چربی و غیره برخوردار هستند.

  • شرکت آجر دکوراتیو، بهداشت این آجرها را تضمین می‌کند. به این معنا که در برابر رطوبت دچار شوره یا قارچ نمی‌شوند.

  • این آجرها ضد حریق هستند و در برابر درجه حرارت بالا استحکام زیادی دارند. بنابراین باعث ایجاد امنیت در ساختمان می‌شوند.

  • آجرهای دکوراتیو از تنوع بالای رنگی برخوردار هستند و به راحتی با هر نوع سلیقه‌ای هماهنگ می‌شوند.

  • امکان استفاده از این آجرها به عنوان پوشش روی شومینه، داخل گلخانه و اتاق نشیمن وجود دارد.

  • امکان استفاده همزمان از آجر دکوراتیو با آینه و سنگ در هنگام نصب و اجرا فراهم است.

  • به کار بردن این آجرها در منازل و مکان‌های اداری هیچ گونه محدودیتی ندارد.

  • آجرهای دکوراتیو قابلیت استفاده در سبک‌های متفاوت دکوراسیون اعم از مینیمال، کلاسیک، مدرن و غیره را دارند.

  • این آجرها باعث ایجاد دکوراسیون منحصربه‌فرد و خارق‌العاده در محیط می‌شوند.

  • آجرهای دکوراتیو دارای وزن سبکی هستند و باعث ایجاد سنگینی روی دیوارها و ساختمان نمی‌شوند.

  • این آجرها به مرور زمان تغییر رنگ نمی‌دهند و دارای طول عمر بالایی هستند.

قیمت آجر دکوراتیو

قیمت آجر دکوراتیو

قیمت آجر دکوراتیو

برای خرید آجر و اطلاع از قیمت آجر دکوراتیو نمی توان عدد ثابت و مشخصی را اعلام کرد. چرا که قیمت آجر دکوراتیو در کارخانه آجر سفال توحید اصفهان براساس فاکتورهای متفاوتی تعیین می‌شوند. این فاکتورها شامل نوع آجر، جنس آن، طرح، مقاومت آجر در برابر سرما و گرما و رطوبت، وزن آجر، ضد حریق بودن و غیره هستند.

تولیدات شرکت آجر دکوراتیو در مقایسه با سایر محصولات تزئینی از قیمت‌های مناسب‌ و به‌صرفه‌ای برخوردار است. بنابراین خریداران به راحتی می‌توانند از بین انواع رنگ‌بندی و طرح‌های این آجرها، یکی از مناسب‌ترین مدل‌ها را انتخاب کرده و نصب کنند.

جمع‌بندی

آجر دکوراتیو یکی از تجهیزات دکوراسیون است که به منظور زیباسازی محیط و دیزاین فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آجرها کاربردهای فراوانی دارند. کاربردهای آن شامل استفاده در آشپزخانه، پذیرایی، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، شومینه، محیط‌های اداری، دکوراسیون بیرونی و غیره است.

در حال حاضر این آجرها به عنوان یکی از المان‌های زیبایی و طراحی دکوراسیون در محیط‌های گوناگون به شمار می‌روند که متناسب با هر فضایی قابل استفاده هستند.